Canvi de zona tarifaria de 3 a 2

Ja fa molts anys que la ciutadania de Terrassa ha de pagar un sobrecost injust per desplaçar-se a Barcelona en transport públic. Això representa un greuge en comparació amb alguns municipis veïns.  Fins que la Generalitat no posi en marxa la T-Mobilitat, un nou sistema que ha patit diversos retards i que hauria de ser més just i proporcional, l'Ajuntament exigeix que Terrassa passi de la zona tarifària 3 a la 2, o bé que s'apliqui urgentment una rebaixa provisional del preu dels títols de transport per a la nostra ciutat.

Aquestes mesures, que haurà d'acceptar i concretar la Generalitat, podrien aplicar-se especialment en la T-10, el títol que utilitzen majoritàriament les persones que es desplacen habitualment a Barcelona. Una mesura efectiva podria passar per crear un nou títol específic per als residents de Terrassa, o una bonificació de la T-10 de tres zones, de manera que el cost resulti equivalent al de la T-10 de dues zones. Qualsevol mesura transitòria de rebaixa no hauria de contemplar cap compensació per part de l'Ajuntament, tenint en compte el greuge que la ciutat ha patit durant tots aquests anys.

Des que el 2001 es va situar Terrassa en la zona tarifària 3 del sistema integrat de transport, la reivindicació de canvi de zona ha estat insistent i constant per part de l'Ajuntament i en els últims anys s'han aprovat diversos acords de Ple en aquest sentit que no han obtingut resposta positiva.

Davant d'aquesta situació, l'Ajuntament ha posat en marxa una campanya per a donar a conèixer una reivindicació que és compartida també per sindicats, agents econòmics i socials i per la ciutadania en general. La campanya, amb el lema "Volem Terrassa Zona 2" inclou la col·locació de cartells a les estacions de ferrocarril de la ciutat i als equipaments municipals. També es distribuiran targetons pels circuits de distribució Postalfree i als equipaments, es publicaran anuncis a la premsa local i es difondran missatges per les xarxes socials municipals.