L'Oficina de Consum (OMIC) ofereix assessorament i orientació sobre totes les qüestions relacionades amb la compra de béns i de productes i la utilització de serveis com ara:
  • habitatge: lloguer, compra, clàusules terra (sòl) en les hipotèques....
  • compra de productes en establiments comercials o en altres modalitats
  • compra i reparació d'electrodomèstics
  • serveis d'assistència tècnica
  • compra i reparació de vehicles
  • prestadors de serveis a domicili: treballs de paleta, pintura, fusteria, llauneria...
  • assegurances: llar, vehicles...
  • serveis bancaris
  • serveis bàsics: aigua, gas, electricitat, telèfon, correus...
  • serveis turístics: bars, restaurants, hotels, agències de viatges
  • tintoreries
  • transports: públics, privats

Però NO són temes de Consum:

  • els que han estat o estan sotmesos a la via judicial
  • qüestions penals: delictes, faltes...
  • temes laborals: contractes, convenis laborals...
  • dret civil: herències, divorcis, separacions, assumptes entre particulars...
  • problemàtiques derivades de la convivència en comunitats de propietaris/àries
  • temes de lloguer: desnonaments, arrendadors/res contra arrendataris/àries
  • problemes amb l'administració pública: multes, impostos, subvencions, qüestions urbanístiques...

Què hem de fer davant d'un tall de llum d'Endesa?

  1. Truqueu a Endesa, tel: 800 760 706 per donar constància de la incidència, informar-vos sobre la durada i motius del tall i demanar que es resolgui.
  2. Si després de parlar amb la companyia la situació no es resol, contacteu amb el nou servei municipal d'acompanyament als afectats per talls de subministrament elèctric.
    900 877 150 (de 9 a 1 h.de la matinada, inclosos els caps de setmana)
  3. Contacteu amb l'Oficina Munical d'atenció al Consumidor per assessorar-vos sobre els passos a seguir per tramitar un reclamació. Ompliu amb les vostres dades personals el formulari que us facilitaran.
    [email protected] 
    937 397 429 (de 9 a 14 h)

Què estem fent des de l'Ajuntament per poder ajudar-te?

  • Estem en diàleg permanent amb la companyia elèctrica per trobar solucions als talls de llum i exigim a l'Estat més inversió per a millorar la xarxa elèctrica a Terrassa.
  • Mantenim contacte directe i constant amb els veïns i veïnes que pateixen talls i traslladem la situació a la Fiscalia perquè investigui si s'està vulnerant un dret essencial.
  • Donem suport als afectats a través de l'OMIC i reforcem el servei d'atenció a l'usuari per
  • oferir un acompanyament adequat a les persones que ho necessiten.