L'Oficina de Consum (OMIC) ofereix assessorament i orientació sobre totes les qüestions relacionades amb la compra de béns i de productes i la utilització de serveis com ara:
- habitatge: lloguer, compra, clàusules terra (sòl) en les hipotèques....
- compra de productes en establiments comercials o en altres modalitats
- compra i reparació d'electrodomèstics
- serveis d'assistència tècnica
- compra i reparació de vehicles
- prestadors de serveis a domicili: treballs de paleta, pintura, fusteria, llauneria...
- assegurances: llar, vehicles...
- serveis bancaris
- serveis bàsics: aigua, gas, electricitat, telèfon, correus...
- serveis turístics: bars, restaurants, hotels, agències de viatges
- tintoreries
- transports: públics, privats
Però NO són temes de Consum:
- els que han estat o estan sotmesos a la via judicial
- qüestions penals: delictes, faltes...
- temes laborals: contractes, convenis laborals...
- dret civil: herències, divorcis, separacions, assumptes entre particulars...
- problemàtiques derivades de la convivència en comunitats de propietaris/àries
- temes de lloguer: desnonaments, arrendadors/res contra arrendataris/àries
- problemes amb l'administració pública: multes, impostos, subvencions, qüestions urbanístiques...