El projecte "Basket Beat als instituts" es reprèn aquest mes de setembre

L'activitat es desenvoluparà enguany a tres instituts de la ciutat

Basket Beat als institutsAquest mes de setembre, el projecte "Basket Beat als instituts", de prevenció de l'absentisme escolar i l'estigmatització, seguirà portant-se a terme als instituts Cavall Bernat i Investigador Blanxart i s'iniciarà a l'Institut Nicolau Copèrnic. Aquest projecte està organitzat pel Servei d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa amb la coordinació de l'Escola Municipal de Música – Conservatori de Terrassa i compta amb la participació de 75 alumnes.

Aquest és el tercer curs que aquest projecte es desenvolupa a instituts d'alta complexitat de la ciutat que formen part del Pla Educatiu d'Entorn. L'activitat es desenvoluparà al llarg del curs escolar, dins de l'horari lectiu, a càrrec de l'educador fundador de l'Associació Basket Beat - Moviment, Art, Educació i Acció Social, Josep Maria Aragay, que codinamitzarà els tallers. A més a més, i com a cloenda de l'activitat, està prevista una actuació conjunta entre l'alumnat dels instituts i l'alumnat de Grau Professional de l'Escola Municipal de Música – Conservatori de Terrassa a l'Auditori Municipal de Terrassa.

Durant els mesos de setembre i octubre també estan previstes formacions per al professorat als instituts que participen al projecte. Demà, 25 de setembre s'inicia aquesta formació per al professorat de l'Institut Nicolau Copèrnic. En total està previst que participin en aquestes formacions una seixantena de persones.

Basket Beat es una metodologia que utilitza la pilota de basquet, el cos i el joc per accedir a experiències artístiques de qualitat i entrenar habilitats per a la vida amb una mirada critica de transformació social. Mitjançant aquesta metodologia hi ha un procés d'acompanyament als i les alumnes participants en el seu creixement personal a través de fer, crear i aprendre música en grup i amb pilotes de bàsquet.

Aquest projecte de prevenció de l'absentisme escolar vol potenciar l'educació artística com a nucli de la formació integral dels alumnes, promoure la inclusió dels infants i joves promovent el seu reconeixement des d'un punt de vista acadèmic i social, impulsar el desenvolupament de l'alumnat en les àrees emocional, comunicativa, psicomotora, cognitiva i social, així com del seu potencial creatiu, la coordinació i la concentració, i l'estimulació de la memòria i l'experimentació de la consciència corporal.