El Servei LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Terrassa i el projecte Caleidoscopio va proposar un espai formatiu i de debat per reflexionar entorn els reptes de la diversitat de gènere en la infantesa, des d'una perspectiva no essencialista. L'objectiu consistia en posar al centre l'acompanyament a la infància en la descoberta de les seves expressions.


La jornada va comptar amb una conferència inaugural titulada "Pedagogies crítiques amb el gènere: reflexions i recursos" a càrrec d'Ana Rodríguez Professora d'educació infantil. Que ha treballat a l'Escola infantil Egalia (Estocolm, Suècia). Experta en pedagogia, gènere i infància. 


I una taula rodona "Abordar la diversitat de gènere en la infància en l'àmbit educatiu i familiar" amb les intervencions d'Irene Cardona i Francesca Bayre (L'Etnogràfica), Abel Huete (Projecte Caleidoscopio), Carmen  Sánchez (Coordinadora del grup TransFamilia), Sandra Castro (Activista per la diversitat sexual i de gènere) i va ser moderada per l'Alba Badia (Projecte Caleidoscopio).
El tancament de la jornada va ser a càrrec de la regidora d'Educació, Teresa Ciurana, el sociòleg i activista trans Miquel Missé i la cap del Servei LGTBIQ+, Maria Cors. 

Per conèixer millor el projecte suec Egalia us proposem la lectura de la notícia: "Un preescolar mixto donde no hay sexo"

Ubicació de la jornada: Escola Joan XXIII, carrer de Joan XXIII, 27, Terrassa.