4G a TerrassaEl nou 4G i què fer en cas d'afectació en el senyal de la TDT

L'arribada del nou 4G  s'està realitzant de forma gradual per tota la geografia estatal.

La xarxa 4G a la banda 800MHz permet que la ciutadania gaudeixi de connexions mòbils d'alta velocitat sobre tecnologia LTE (4G), amb una millor cobertura a l'interior dels edificis i major extensió geogràfica.

El desplegament 4G s'emmarca en el que estableix el Reial Decret 805/2014, de 19 de setembre, amb data 1 d'abril de 2015 en què es va procedir a l'alliberament de les freqüències entre 790 i 862 MHz (canals 61 al 69 de UHF) que fins llavors es feien servir per a la recepció de la Televisió Digital Terrestre, procés també conegut com Dividend Digital. A partir de llavors, aquestes freqüències van ser assignades a les operadores de telefonia mòbil per prestar els seus serveis de telefonia mòbil 4G.

La prestació dels serveis mòbils en aquesta banda pot comportar l'aparició de determinades afectacions en la recepció del senyal de Televisió Digital Terrestre (TDT), a causa que anteriorment s'utilitzava per al servei de TDT. En previsió d'això, el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, a través de l'Ordre IET/329/2015, de 26 de febrer de 2015, ha establert el procediment d'actuació per solucionar aquest tipus de problemes de forma totalment gratuïta i causant les mínimes molèsties possibles a la ciutadania:

  • S'ha posat en marxa Llega800, entitat gestora encarregada de solucionar qualsevol afectació en la recepció del senyal de televisió conseqüència de la posada en marxa de l'emissió del 4G a la banda 800MHZ, de forma totalment gratuïta per a la ciutadania.
  • Qualsevol ciutadà/ciutadana pot sol·licitar a Llega800 la solució de les afectacions produïdes pel desplegament de 4G a la banda de 800 MHZ demanera gratuïta, durant els sis mesos següents al canvi a 4G a la zona. A efectes preventius, les persones residents a les zones més afectades, rebran al seus domicilis una comunicació informant del servei d'adaptació preventiva de l'antena que s'ofereix gratuïtament.
  • Per gestionar aquests serveis, s'ha posat a disposició de la ciutadania un telèfon d'atenció gratuït (900.833.999) i una pàgina web www.llega800.es .
  • La ciutadania que així ho decideixi, si assumeix el possible cost de la intervenció, pot demanar la realització d'aquests serveis a la seva empresa de manteniment de confiança.

 

Tríptic informatiu